Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Program DirektörüBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Süleyman Erim ERHAN
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar.
Kazanılan DereceLisans Programı
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları1. YKS’ye girmiş olmak ve yeterli puanı almış olmak. 2. Lise diplomasına sahip olmak 3. Özel Yetenek Sınavına girmek.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTekirdağ Namık Kemal Üniversitesinde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, TNKU ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/yüksekokul müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans programı (QF-EHEA ve TYYÇ içinde 8. düzeydir) lisans derecesinde eğitim veren ve araştırma programları ile bilgi ve beceri düzeyi yüksek, talep edilen, profesyonel uygulama için erişim sağlayan bir bilimsel odaklı bir programdır.
Mezunların Mesleki ProfilleriBeden Eğitimi Öğretmeni olarak kamuda yada özel sektörde istihdam sağlarlar.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşulu ile lisansüstü (yüksek lisans, doktora) programlarda eğitim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Öğrenciler en az bir ara sınava girerler. Ara sınavlara ek olarak yarıyıl başında teslim tarihi belirlenecek proje ve ödevler verilecektir. Her yarıyıl sonunda öğrenciler bir final sınavına girmek zorundadırlar. Dersin içeriği, gereksinimleri (ara sınav, proje, ödev ve final sınavı) ve final notuna katkısı web sitesinde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve yarıyıl sonu sınav tarihleri ​​üniversite tarafından belirlenir ve yarıyıl sonu sınavları ilan edildiği şekilde yapılır. Öğrenciler ara sınav, proje, ödev ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarına göre notlandırılır.

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi'nde geçme notu 100 üzerinden 60'tır.  Sınavlar 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin final notu toplamıdır. Ara sınav notunun %30'u ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı notlarının %70'i olarak değerlendirilir. Ancak, bir dersin yarıyıl sonu notunun hesaplanması, yarıyıl başında Fakülte/Yüksekokul Kurulu tarafından ara sınavın %30 – %50'si ile %50 – %70'i toplamı olarak belirlenip ilan edilebilir. 100'lük bir skalaya eklendiği sürece yarıyıl sonu sınavından geçer. Hesaplama sonucunda ondalık virgülden sonraki değer beşten az ise ondalık değere düşürülerek not kesinleşir; beşten fazlaysa, sonraki ondalık değere yükseltilir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir

 

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

Program Çıktıları

1-. Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme.
2-Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme.
3-Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme.
4-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
5-Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme.
6-Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme.
7-Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme.
8-Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme.
9-Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme.
10-Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme.
11-Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
12-Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme.
13-Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme.
14-Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme.
15-Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme.
16-Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme.

Müfredat

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ103 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 3
BESE101 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri 2 0 2
BT101 Bilişim Teknolojileri 3 0 5
MB101 Eğitime Giriş 2 0 3
MB103 Eğitim Sosyolojisi 2 0 3
BESE105 Hareket Eğitimi 2 2 3
BESE103 İnsan Anotomisi ve Kinesiyoloji 3 0 3
TDİ103 Türk Dili I 3 0 5
YDİ101 Yabancı Dil l 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ104 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 3
BESE106 Atletizm 1 2 4
BESE104 Cimnastik 1 2 4
MB104 Eğitim Felsefesi 2 0 3
MB102 Eğitim Psikolojisi 2 0 3
BESE102 Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım 2 0 2
TDİ104 Türk Dili II 3 0 5
YDİ108 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 3
Seçmeli 1. Sınıf Bahar Dönemi Takım Sporları I() 3
BESEB108 Basketbol 1 2 3
BESEF108 Futbol 1 2 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE203 Beden Eğitimi ve Spor Öğrenme Yaklaşımları 2 0 3
BESE205 Motor Gelişim 3 0 3
MB203 Öğretim İlke ve Yöntemleri 2 0 3
MB201 Öğretim Teknolojileri 2 0 3
GK203 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 2 3
Seçmeli 2. Sınıf Güz Dönemi Genel Kültür Dersleri() 3
GKBÖ202 Bisiklet 2 0 3
GKS1204 Medya Okuryazarlığı 2 0 3
GKS112 Mesleki İngilizce 2 0 3
Seçmeli 2. Sınıf Güz Dönemi Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri() 4
MBS207 Çocuk ve Spor 2 0 4
MBS100 Eğitimde Proje Hazırlama 2 0 4
BSY 319 Spor Biyomekaniği 2 0 4
Seçmeli 2. Sınıf Güz Dönemi Alan ve Alan Bilg. () 4
BESES303 Beden Eğitiminde Drama 2 0 4
BESES2201 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 2 0 4
Seçmeli 2. Sınıf Güz Dönemi Takım Sporları II() 4
BESE210 Hentbol 1 2 4
BESE209 Voleybol 1 2 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE204 Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları 2 0 3
BESE206 Egzersiz Fizyolojisi 3 0 5
MB204 Eğitimde Araştırma Yöntemleri 2 0 3
BESE208 Ritm Eğitimi ve Dans 1 2 5
MB202 Türk Eğitim Tarihi 2 0 3
Seçmeli 2. Sınıf Bahar Dönemi (Alan ve Alan Eğt. Dersleri)I() 4
BESES303 Beden Eğitiminde Drama 2 0 4
BESES2201 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 2 0 4
BESES405 Buz Hokeyi 2 0 4
Seçmeli 2. Sınıf Bahar Dönemi Genel Kültür Seçmeli Dersleri() 3
GKS103 Bilim Tarihi ve Felsefesi 2 0 3
GKBÖ202 Bisiklet 2 0 3
GKS1204 Medya Okuryazarlığı 2 0 3
GKS112 Mesleki İngilizce 2 0 3
Seçmeli 2. Sınıf Bahar Dönemi Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri() 4
MBS207 Çocuk ve Spor 2 0 4
MBS108 Eğitimde Program Geliştirme 2 0 4
BSY 319 Spor Biyomekaniği 2 0 4
BSÖ126 Uygulamalı Yaz Kampı Eğitimi 1 2 4
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE303 Antrenman Bilgisi 2 0 3
BESE305 Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi 2 2 4
MB303 Eğitimde Ahlak ve Etik 2 0 3
MB301 Sınıf Yönetimi 2 0 3
BESE309 Yüzme 1 2 3
Seçmeli 3. Sınıf Güz Dönemi Genel Kültür Dersleri() 3
GKS305 Masaj (Erkek) 2 0 3
GKS307 Masaj (Kadın) 2 0 3
GKS303 Yaşam Boyu Spor 2 0 3
Seçmeli 3. Sınıf Güz Dönemi (Alan ve Alan Eğitimi)() 4
BESES311 Pilates 2 0 4
BESES313 Step-Aerobik 2 0 4
BESES315 Vucut Geliştirme ve Fitness 2 0 4
Seçmeli 3. Sınıf Güz Dönemi Takım Sporları 3() 3
BESE307 Takım sporları 3 (Basketbol) 1 2 3
BESE306 Takım Sporları 3 ( Futbol) 1 2 3
Seçmeli 3. Sınıf Güz Dönemi (Meslek Bilgisi Seçmeli)() 4
MBS102 Çocuk Psikolojisi 2 0 4
MBS317 Müsabaka Analizi 2 0 4
MBS315 Yetenek Seçimi 2 0 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE304 Beceri Öğrenimi 3 0 3
BESE308 Doğa Sporları 1 2 3
MB302 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 2 0 3
BESE312 Fiziksel Uygunluk 3 0 3
BESE310 Raket Sporu 1 2 4
MB304 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi 2 0 3
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Alan Eğitimi Seçmeli() 4
BESES311 Pilates 2 0 4
BESES313 Step-Aerobik 2 0 4
BESES315 Vucut Geliştirme ve Fitness 2 0 4
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Meslek Bilgisi Seçmeli() 4
MBS102 Çocuk Psikolojisi 2 0 4
MBS317 Müsabaka Analizi 2 0 4
MBS315 Yetenek Seçimi 2 0 4
Seçmeli 3. Sınıf Bahar Dönemi Genel Kültür Seçmeli() 3
GKS108 İnsan İlişkileri ve İletişim 2 0 3
GKS305 Masaj (Erkek) 2 0 3
GKS303 Yaşam Boyu Spor 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE405 Egzersiz Ve Beslenme 2 0 3
BESE407 Eğitsel Oyunlar 1 2 3
BESE403 Halk Oyunları 1 2 3
MB401 Öğretmenlik Uygulaması I 2 6 10
MB403 Özel Eğitim Kaynaştırma 2 0 3
Seçmeli 4. Sınıf Güz Dönemi (Alan ve Alan Eğt. Dersleri)I() 4
BESES107 Egzersiz Psikolojisi 2 0 4
BESES407 Futsal 2 0 4
BESES400 Güreş 2 0 4
Seçmeli 4. Sınıf Güz Dönemi ( Meslek Bilgisi Seçmeli)() 4
MBS423 İstatistik 2 0 4
MBS421 Performans Ölçüm ve Değerleme 2 0 4
BSY 218 Rekreasyon 2 0 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
BESE404 Beden Eğitimi Ve Sporda Organizasyon Yönetimi 2 0 3
MB404 Okulda Rehberlik 2 0 3
MB402 Öğretmenlik Uygulaması 2 2 6 10
BESE406 Sağlıklı Yaşam İçin Egzersiz Programlama 2 0 3
BESE408 Uyarlanmış Beden Eğitimi Ve Spor 1 2 4
Seçmeli 4. Sınıf Bahar/Alan ve Alan Eğitimi Dersleri() 4
BESES405 Buz Hokeyi 2 0 4
BESES407 Futsal 2 0 4
BESES400 Güreş 2 0 4
Seçmeli 4. Sınıf Bahar Dönemi (Meslek Bilgisi Seçmeli)() 4
MBS423 İstatistik 2 0 4
MBS421 Performans Ölçüm ve Değerleme 2 0 4
BSY 218 Rekreasyon 2 0 4
Toplam AKTS: 31
Yıllık Toplam AKTS: 61